قیمت دانخوری و آبخوری مرغ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اگر می خواهید با تاثیر دانخوری و آبخوری در روند ‍ پرورش طیور آشنا شویم در این مقاله می خواهیم به بررسی وجود اهمیت بخش دانخوری و آبخوری ها در سالن های پرورش مرغ و انواع طیور دیگر بپردازیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

دانخوری و آبخوری مرغداری

جوجه ها باید همیشه برای تغذیه درست و لازم به آب تمیز دسترسی داشته باشند.

از آنجا که میزان تغذیه مصرفی در روز نقش بسیار اساسی در تولید دارد و بخش نسبتا زیادی از هزینه تولید را در بر می گیرد نحوه توزیع آب و دان میان پرندگان بسیار حائز اهمیت می باشد. یک دانخوری مناسب و مطلوب باید از اصراف خوراکی ها جلوگیری کند و با دوام و قابل شستشو باشد و به صورتی باشد که پرندگان را ترغیب به خوردن تغذیه کند.

دانخوری و آبخوری مرغداری

انواع دانخوری و آبخوری مرغ

در حالت کلی میتوان دانخوری و آبخوری طیور را به دو نوع تقسیم کرد: 1- دانخوری و آبخوری های دستی 2- دانخوری و آبخوری های اتوماتیک.

در ادامه به انواع دانخوری های دستی اشاره خواهیم کرد.

دانخوری های دستی و ناودانی: مخزن این دانخوری ها به طور دستی و با کمک نیروی انسانی پر می شود که به شکل ناودان بوده و از جنس آهن سفید یا گالوانیزه ساخته می شوند طول آن معمولا 100 سانتی متر و گاها بیشتر است و عمق آن وابسته به سن طیور تعیین می شود. این دانخوری ها با پایه قابل تنظیم طراحی شده اند که با در نظر داشتن سن طیور ارتفاع این پایه ها کم یا زیاد می شود و اغلب به گونه ای هستند که جوجه ها نتوانند داخل مخزن شوند.

دانخوری و آبخوری مرغداری

دانخوری های دستی مدور و استوانه ای (دانخوری پره ای):

این نوع دانخوری از یک استوانه و یک بشقاب دایره ای شکل بوجود آمده است که با استفاده از پیچی که تعبیه شده می توان مقدار ورود غذا را کنترل نمود و جنس بدنه این دانخوری از آهن گالوانیزه و یا پلاستیک می باشد.

در برخی کشور ها که هزینه مزد کارگران بالا است می توان بدون هیچ مشکلی از دانخوری های اتوماتیک استفاده کرد که از انواع دستگاه های اتوماتیک می توان  دانخوری‌های اتوماتیک ناودانی زنجیری و دانخوری اتوماتیک لوله ای بشقابی نام برد.

دانخوری ناودانی زنجیری:

این دانخوری از یک مخزن تشکیل شده است که در داخل یا خارج از لانه قرار می گیرد و پر کردن این مخزن علاوه بر روش دستی بوسیله لوله ای که با تانکرهای اصلی ذخیره غذا در خارج از سالن وصل می باشد انجام می گیرد. موتور مخزن غذا در ساعات معینی به کار می افتد و غذا را به کمک زنجیرها به داخل کانال هایی که به صورت ناودانی سرتا سر مسیر می باشد می کشد و در اخر در اختیار طیور قرار می دهد.

دانخوری لوله ای بشقابی:

در این سیستم دانخوری یک آگر که در داخل لوله ئجئ دارد موجب انتقال دان در سرتاسر سالن ها می گردد. لوله های کوچک دیگری در فاصله های تعیین شده به لوله اصلی متصل می شوند که عمل پر کردن دان در محفظه دانخوری بشقابی می شود.

در ادامه می خواهیم به طور خلاصه به انواعی از آبخوری ها اشاره کنیم.

آبخوری های اتوماتیک قطره ای نیپل:

طراحی این سیستم به گونه ای که کاملا بهداشتی بوده و دائما نیازی به شستشو و ضدعفونی کردن محفظه ها نمی باشد و در مصرف آب نیز صرفه جویی می کند کار آبخوری نیپل این سیستم به این گونه است که آب در لوله ها به جریان می افتد و در فواصل استانداری سوپاپ هایی تعبیه شده تا آب قطره ای از آن ها خارج گردد.

آبخوری های اتوماتیک فنجانی که 2 نوع هستند:

1- نوع معلق 2 نوع ماشه ای

آبخوری های اتوماتیک سیفونی (زنگوله ای و آویزها) : از 2  قسمت مدور و یک بشقاب گرد تشکیل شده است. جنس اینگونه آبخوری ها از پلاستیک می باشد به کمک لوله ای نازک به لوله اصلی آب که از زیر سقف می گذرد متصل می شود. وقتی آب کاهش پیدا کند به علت سبکی فنر متصله بالا رفته و شیر تنظیم باز می شود و آب به داخل مخزن راه پیدا می کند.

آبخوری های دستی یا کله قندی :

آبخوری های دستی یا کله قندی در مرغداری های نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و یا بیشتر در پرورش مرغ بومی کاربرد دارد  کاربرد دارند و در ظرفیت های گوناگون ساخته شده اند.

قیمت دانخوری و آبخوری مرغ

معمولا قیمت این محصولات به طرح و ساختار شکلی آن وابسته است. قیمت آبخوری های مرغداری بسته به نوع و طرح  و ظرفیت آن متغیر می باشد.

به طور مثال محاسبه قیمت خط دانخوری به این گونه است که: یک خط دانخوری به تجهیزاتی مانند هایپر، موتور و گیربکس، سنسور کنترل دان، تابلو برق و یک وینچ نیاز داریم که قیمت یکسانی دارند منظور ازاین گفته آن است که خط دانخوری چه یک متر و چه چندصد متر باشد دارای قیمت یکسانی خواهد بود.

فروش عمده دانخوری و آبخوری مرغ

در فروشگاه های عرضه کننده محصولات دانخوری ها و آبخوری ها مختلفی یافت می شود که برای کسب مشخصات فنی دستگاه ها و قیمت های آن می توان در اینترنت و سایت های معتبر جستجو کرد. در بستر اینترنت سایت های معتبری وجود دارد که هم به صورت خرده فروشی و هم به صورت عمده محصولات خود را ارائه می کنند.

برای مجهز کردن سالن های خود در کوتاه ترین زمان می توانید از مشاورین فروش ما در سایت مرغ صنعت بهره ببرید.

فروش عمده دانخوری و آبخوری مرغ

خرید دانخوری و آبخوری مرغ

برای خرید انواع و اقسام  تجهیزات پلاستکی مرغداری محسوب می گردد و مورد نیاز سالن های پرورش طیور بدون هیچ اتلاف وقت می توانید به سایت های معتبر موجود و فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید.

برای خرید انواع تجهیزات مورد نیاز در سالن های پرورش طیور باید به این نکته توجه داشت  که چه نوع وسیله ای با چه ظرفیتی می تواند نیاز های ما را پاسخ دهد.

لوازم مرغداری پلاستیکی

در صنعت پرورش طیور باید از بهترین امکانات و تجهیزات پیشرفته استفاده شود تا مراتب تولید به بهترین نحو ممکن انجام گیرد

که استفاده از نوع تجهیزات به خیلی چیزها بستگی دارد. نوع جنس و بدنه لوازم مختلف است که می تواند از پلاستیک، آلومنیوم و… تشکیل شده باشد مثلا آبخوری ها دستی و دانخوری های مدور استوانه ای و خیلی از تجهیزات دیگر در صنعت مرغداری جزو لوازم مرغداری پلاستیکی قرار می گیرد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن