تولید سیستم دانخوری ارزان مرغداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سیستم دانخوری ارزان مرغداری اغلب از نوع پلاستیک بوده که توسط کارخانه های معتبر تولید و توزیع می شود. این سیستم از مهمترین تجهیزات مرغداری محسوب می شود.
در تولید انواع سیستم دانخوری عوامل متعددی لحاظ می شود. دانخوری های تولید شده در کارخانه می تواند از جنس فلز، آلومنیوم و پلاستیک باشد اما به دلیل قیمت پایین تر و کارایی بهتر دانخوری پلاستیکی اکثریت آن را ترجیح می دهند.
سیستم دانخوری ارزان مرغداری به صورت مستقیم از کارخانه ها به فروش می رسد. دانخوری مرغداری در نمونه های مختلفی تولید و در اکثر نقاط ایران عرضه می شوند. این نوع دانخوری ها دارای طرح های مناسبی می باشند.
شرکت هایی که در تولید سیستم های دانخوری فعال هستند با توجه به نیاز مشتریان انواع دانخوری ها را با نرخ ارزان ارائه می دهند. شرایط ویژه ای که در تولید این نوع دانخوری ها به کار می رود در تعیین قیمت آن ها مؤثر می باشد.

تولید سیستم دانخوری ارزان مرغداری

انواع دانخوری مرغداری

انواع دانخوری مرغداریدر بازار خرید و فروش تجهیزات مرغداری، می توان انواع دانخوری را تهیه کرد.
این گونه از محصول، کاربرد زیادی در صنعت پرورش مرغ دارد و به همین دلیل است که بیشتر پرورش دهندگان طیور از آن استفاده می کنند.
البته باید گفت که دانخوری ها عموماً از جنس های فلزی و پلاستیکی و یا ترکیبی از این دو تولید می شوند  و روانه بازار می گردند. 

هر کدام از محصولاتی از این قبیل، با هم دیگر تفاوت های زیادی دارد و به همین دلیل است که می شود آن ها را در بازار به اقسام و اشکال متفاوتی تهیه کرد.
 در ضمن، این گونه از کالا، رنگ های متنوعی را نیز دارا می باشد که شما به عنوان خریدار می توانید، هر گونه رنگی را که به سلیقه تان باشد، تهیه و از آن در مرغ داری استفاده کنید. 

اما انواع دانخوری را در کل می شود این گونه نام برد: 

  • دانخوری زنجیری 
  • دانخوری دستی 
  • دانخوری اتوماتیک 
  • دانخوری نیمه اتوماتیک 
  • دانخوری ناودانی 
  • و غیره موارد دیگر 

دانخوری های دستی

دانخوری های دستیدانخوری های دستی، در گذشته بیشتر در صنعت پرورش طیور به کار گرفته می شد. این گونه از محصول را هم چنان برخی از مرغداری ها استفاده می کنند. دانخوری های دستی به نوعی است که در آن دانه ها را با دست ریخته و می گذارند در وسط یا کناره های قفس تا طیور از آن استفاده کنند. البته این گونه از سیستم اکنون قدیمی شده است. 

در این نوع سیستم دانه دادن به طیور، دانه ها به اطراف پاشیده می شوند و همچنین بهداشت هم مراعات نمی گردد. عموماً مرغ ها دارند تا در هنگام دانه خوردن، با پاهای خود نیز به ظرف ضربه بزنند که این کار سبب می گردد تا دانه بیشتری حیف و میل شود و همین حال، دانه به مواد آلوده و فضولات خود مرغ ها نیز آغشته گردد. 

در هر صورت، این گونه از محصول نیز مزایایی را دارا می باشد که می شود به جای کمتری گرفتن و این که همه مرغ ها به راحتی می توانند به دانه ای که نیاز داشته باشند، دسترسی پیدا کنند. این نوع از دانخوری ها هم دارای انواع مختلفی می باشند که به دانخوری حلزونی، ناودانی، بشکه ای، و غیره مشهور می باشند. 

دانخوری ناودانی

دانخوری ناودانیدانخوری ناودانی از جمله محصولاتی به شمار می رود که زیر طبقه نوع دستی است. از این نوع لوازم، زیاد در مرغداری ها استفاده می شود و به دلیل این که بیشتر شبیه ناودان می باشد، به آن دانخوری ناودانی اطلاق می گردد. البته آن را در جنس های متفاوتی نیز می شود در بازار پیدا کرد اما بیشتر از فلز گالوانیزه تولید گشته است. 

همچنین ارتقاعات هر کدام از دانخوری های نادوانی با هم دیگر فرق می کند و بر اساس نوع مرغ انتخاب می گردد. این گونه از کالا چند مزیت دارد که می شود به پر شدن سریع، پایین آوردن حیف و میل شدن دانه، محکم بودن جنس و قابل تعمیر بودن آن اشاره نمود. دانخوری های ناودانی را به راحتی می شود در بازار تهیه کرد. 

این نوع از کالا هم دارای مدل های متفاوتی می باشد. برای نمونه، برخی از آنان دارای پایه هایی هستند که به راحتی می شود تنظیم شان کرد. این کار بیشتر برای جوجه مرغ ها صورت می گیرد که کاربرد زیادی هم دارد. با همه این ها، با مراجعه به مرکز فروش لوازم مرغداری، می توان انواع گوناگونی از این محصول را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کرد. 

دانخوری زنجیری مرغداری (دانخوری زنجیری اتوماتیک)

دانخوری زنجیری مرغداری (دانخوری زنجیری اتوماتیک)یکی از دانخوری هایی که امروزه در مرغداری های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، زنجیری اتوماتیک می باشد. این گونه از محصول، دارای کیفیت های متنوعی می باشد و به دلیل این که خواص و مزایای گوناگونی دارد، بسیاری از پرورش دهندگان دام و طیور آن را خریداری می کنند و در مرغداری های شان نصب و به اجراء در می آورند. 

از طرف دیگر، کارخان های متعددی وجود دارند که دانخوری زنجیری را تولید می کنند و آن را وارد بازار می نمایند. هر کدام از این کارخانه ها برای تولید این محصول از لوازم و متریال متفاوتی استفاده می کنند. اگر می خواهید که نوع خوب و با کیفیت این کالا را به دست آورید، بهتر است که سری به  فروشگاه های معتبر بزنید. 

در هر حال، دانخوری زنجیری، کار را راحت کرده است و دیگری نیازی نیست تا افراد زیادی را برای دانه دادن مرغ ها اجیر کرد. این گونه از محصول هم چنین از جمله نخستین سیستم های اتوماتیک دانه دادن به طیور به شمار می رود. این نوع از محصول دارای موتور و گیربکس می باشد که توسط آن دانخوری ها به حرکت در می آیند. 

در هنگام خرید باید به این توجه داشت که مساحت مرغداری چه اندازه است و بر حسب آن، کالا را خریداری کرد. اما کار این سیستم به این گونه است که در آخر خط این دستگاه هاپرهایی وجود دارد که از آن دانخوری ها به شکل زنجیری خارج می شود و به گونه منظمی در سالن پرورش پخش می گردند. 

محاسن سیستم دانخوری زنجیری

محاسن سیستم دانخوری زنجیریسیستم دانخوری زنجیری، مزایای مختلفی را دارد. اول این که با این سیستم توزیع دانه و سطل آن به راحتی انجام می شود. سپس، از این نوع سیستم می شود در همه مرغ داری ها استفاده کرد. همچنین دانخوری های زنجیره ای پایه هایی دارد که به راحتی برای همه سنین طیور کاربرد دارد و مرغ و جوجه اش به راحتی تغذیه می کنند. 

از طرف دیگر، راه اندازی و نوع به کار گیری از این محصول هم ساده است و افراد عادی نیز با اندکی توجه، می توانند از آن استفاده کنند. از جانب دیگر، این گونه از محصول را به راحتی می شود شستشو داد و ضد عفونی کرد. اما مهمترین خصیصه این گونه از محصول آن است که از پراکنده دانه و هدر رفت آن به انداز زیادی جلوگیری می کند. 

به همین دلایل است که امروزه ما شاهد استفاده زیادی از این کالا در مرغداری ها می باشیم. در هر صورت، می شود این گونه از کالا را به راحتی از بازارهای متفاوتی تهیه کرد و آن را به سادگی هم در مرغداری نصب نمود و مورد استفاده قرار داد. 

معایب سیستم دانخوری زنجیری

معایب سیستم دانخوری زنجیریدانخوری های زنجیری همان گونه که دارای مزایایی می باشد، برخی معایب هم دارد. 

این گونه از محصول امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده و بسیاری از مرغداری ها از آن استفاده می نمایند. اما آنان با در نظر داشت معایب، از این راه کار برای دانه دادن به طیور و مرغ های پرورشی کار می گیرند. معایب این سیستم را می شود این گونه بیان کرد: 

  • هزینه تعمیر آن بالاست زیرا بسیار زود استهلاک می شود. 
  • از این نوع سیستم نمی توان برای همه دوره های پرورش دادن جوجه های گوشتی استفاده نمود. 
  • جوجه در این روش، می توانید به راحتی مسئله سورتینگ را به هم بزند که این باعث می شود یک نواختی گله بهم بخورد. 
  • سیستم های این چنینی نیاز به مراقبت بیشتری دارند. 
  • و موارد دیگری از این قبیل 

دانخوری اتوماتیک بشقابی

دانخوری اتوماتیک بشقابیدانخوری اتوماتیک بشقابی یکی از جدیدترین تجهیزات مرغداری  می باشد که به دلیل شباهت آن به بشقاب، به این نام مسما شده است.
این سیستم نیز کابرد زیادی در مرغداری ها دارد. همچنین دارای بشقاب هایی در اشکال گوناگونی می باشد. این نوع از محصول هم توسط یک موتور گیربکس دار به حرکت در می آید. 

با روشن شدن موتور، بشقاب ها از طریق لوله ای که در آن فنر بکار رفت هاست، به طول سالن پخش می شوند. البته باید متذکر شد که این دانخوری ها دارای مخازن گوناگونی می باشند که برخی از آن ها می توانند تا 100 کیلوگرم دانه را در خود جای بدهند که از این حیث، سهولت های زیادی را برای مرغداری ها فراهم آورده است. 

در کل باید گفت که سیستم های گوناگونی برای دانه دادن به طیور وجود دارد که یکی از بهترین روش ها، همین نوع می باشد و در این عرصه هم پرورش دهندگان مرغ زیادی را می شود پیدا کرد که از این روش استفاده می نمایند. 

مشخصات سیستم دانخوری بشقابی اتوماتیک

مشخصات سیستم دانخوری بشقابی اتوماتیکسیستم دانخوری بشقابی اتوماتیک، دارای وینچ، سیم بکسل، هاپر، لوله دانخوری موتور، بشقاب و گیربکس می باشد. 

این نوع از سیستم باعث می شود تا شما سر تا سر سالن را به راحتی پوشش داده و به جوجه ها و مرغ ها دانه به خوبی برسد. از طرف دیگر این گونه از سیستم مزایای مختلفی را دارد که می شود به بهداشتی ماندن دانه اشاره کرد. در این نوع از دانخوری ها دیگر نه کودی وارد دانه ها می شود نه هم مواد زاید دیگر مانند پر و غیره. 

همچنین به شدت از هدر رفتن دانه ها جلوگیری می کند چون این اجازه را به مرغ و جوجه نمی دهد که پرتی ای ایجاد نماید. در همین حال، این گونه از سیستم باعث می گردد تا سورتینگ مراعات شود و گله به صورت یک نواخت از دانه استفاده کند. مسئله مهم دیگر این می باشد که این سیستم قابل تنظیم است که یک مورد کاربردی محسوب می شود. 

تولیدی و ساخت دانخوری مرغ و طریقه نصب

تولیدی و ساخت دانخوری مرغ و طریقه نصبتولید و ساخت دانخوری مرغ و طریقه نصب آن را شرکت های مختلفی هستند که در ایران انجام می دهند. این نوع از محصول را کارخانه ها با استفاده از صنایع پلاستیک و همچنین ساخته و سپس وارد بازار خرید و فروش می کنند. 

شما برای خرید چنین محصولی می توانید به فروشگاه ها متعددی سر بزنید و یا این که به بازار خرید و فروش تجهیزات مرغداری مراجعه کنید. در این بازارها فروشندگانی می یابید که در کار فروش و همچنین راه اندازی این سیستم های می باشند. 

باید گفت که شرکت های مختلفی در این عرصه فعالیت می نمایند که برخی از آنان در اینترنت هم فعالیت زیادی دارند. از این طریق می توانید آنان را پیدا کنید و برای خرید و نصب سیستم با آنان وارد معامله شوید. این بهترین راه برای خرید این محصولات می باشد. 

مزایای استفاده از دانخوری های مرغ گوشتی

مزایای استفاده از دانخوری های مرغ گوشتیدانخوری های مرغ گوشتی، همان گونه که در بالا مشاهده کردیم، دارای انواع مختلفی می باشند. هر یک از این دانخوری ها کاربردهای متفاوتی را دارند و در همین حال، از آنان می شود به شیوه های متفاوتی کار گرفت. 

اما آنچه آشکار می باشد، این است که دانخوری های دارای سیستم های پیشرفته، مزایای گوناگونی را دارد. در نخست این که باعث می شود تا مرغ های گوشتی به راحتی دانه مورد نیاز خود را به دست آورند و دیگر پرورش دهنده نگران این نیست که ممکن است مرغی به درستی تغذیه نکرده باشد. 

از طرف دیگر، هزینه های جانبی از جمله، پرتی دادن دانه را به شدت کاهش می دهد. 

قیمت دانخوری مرغ گوشتی

قیمت دانخوری مرغ گوشتیقیمت دانخوری مرغ گوشتی در بازار متفاوت اعلام می گردد. برای این که لیست قیمت تجهیزات مرغداری به ویژه دانخوری را به دست آورید، باید به فروشگاه های متفاوتی مراجعه کنید. 

در این میان، ما به شما پیشنهاد می دهیم که سری به فروشگاه های آنلاین بزنید. در این فروشگاه ها تازه ترین قیمت لوازم مرغداری درج می شود شما به راحتی خواهید توانست که نرخ های تازه و جدید را تهیه کنید. 

در کل، این نوع از محصول، دارای نرخ های متفاوتی است؛ زیرا که سیستم های آن فرق می کند. 

فروش درب کارخانه انواع دانخوری و آبخوری مرغ

فروش درب کارخانه انواع دانخوری و آبخوری مرغبرخی از از کارخانه ها محصولات شان را مانند آبخوری و دانخوری را دم در کارخانه عرضه می دارند. آن ها با استفاده از دفاتر فروش شان محصولات خود را به این طریق به فروش می رسانند. البته باید گفت که این گونه فروش اغلب، به صورت کلی صورت می گیرد. 

روی هم رفته، در بازار خرید و فروش هم می شود فروشندگانی را پیدا کرد که این محصولات را به قیمت درب کارخانه عرضه می دارد. 

همچنین فروشگاه های اینترنتی گوناگونی در این زمینه فعالیت گسترده ای دارند. آن ها هم با نرخ های خوبی محصول را به فروش می گذارند. 

قیمت عمده دستگاه دانخوری سطلی

قیمت عمده دستگاه دانخوری سطلیقیمت عمده دستگاه دانخوری سطلی را باید از راه های متفاوتی به دست آورد. 

همان گونه که گفته شد، کارخانه های متعددی هستند که این نوع از دستگاه ها را تولید می نمایند. پس برندها گوناگون، قیمت های مختلفی را برای کالاهای خود در نظر می گیرند. 

اما هر چه باشد، قیمت عمده از نوع تکی آن ارزان تر تمام می شود. شما هم اگر به دنبال چنین دستگاهی هستید، خوب است که آن را از کارخانه و یا نمایندگی های شان به صورت کلی خریداری نمایید. به این شکل، قیمت ها کاهش می یابد. 

از سایت های رسمی اینترنتی کارخانه های تولیدی هم می شود قیمت ها عمده را به دست آورد. 

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن