دمای پرورش مرغ خانگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جوجه هچ نمی تواند بدون کمک شما دمای بدن خود را حفظ کند. قرار دادن جوجه در معرض دمای خنک در سه هفته اول زندگی باعث می شود که پرنده احساس ناراحتی کند و کمتر احتمال دارد که غذا را بخورد و آب مورد نیاز برای شروع خوب را بنوشد.

دمای پرورش مرغ خانگی

در جوجه های گوشتی، دمای سرد می تواند منجر به آسیب دائمی قلب شود. قرار دادن پرنده جوان در معرض خنک (20 درجه سانتیگراد یا 70 درجه فارنهایت) برای اولین یا دو روز در مزرعه می تواند باعث شود پرنده بعداً به دلیل مشکلات قلبی بمیرد. محل های گرم شده قطعا برای جوجه کشی مورد نیاز است.

برای گله های کوچک، رایج ترین منبع گرما یک لامپ حرارتی است. این لامپ ها دارای یک لامپ 250 واتی قرمز یا شفاف هستند. هنگامی که 45 تا 60 سانتی متر (18 تا 24 اینچ) از زمین آویزان می شوند، گرمای کافی برای پرورش 100 جوجه برای یک مدل تک نوری یا 300 تا 500 جوجه برای یک مدل چهار نوری را فراهم می کنند. برخی از واحدها دارای کنترل ترموستاتیک هستند، در حالی که برخی دیگر باید بالا یا پایین شوند تا دمای مورد نیاز در سطح پرنده فراهم شود.با بزرگتر شدن پرندگان، دما را با بالا بردن لامپ حرارتی یا کاهش توان لامپ ها کاهش دهید.

حداقل یک روز قبل از رسیدن پرندگان به مزرعه، حرارت را روشن کنید. دمای 1 سانتی متر (½ اینچ) زیر سطح بستر باید حداقل 26 درجه سانتی گراد (80 درجه فارنهایت) باشد.

دمای کف، در لبه منبع گرما، باید برای هفته اول 32 تا 35 درجه سانتیگراد (90 تا 95 درجه فارنهایت) باشد. تا زمانی که دمای لبه لامپ حرارتی یا اجاق گاز پرورشی اینقدر گرم باشد، دمای هوا در فاصله 2 متری (6′) از منبع گرما می تواند تا 28 درجه سانتی گراد (82 درجه فارنهایت) باشد. پس از آن پرندگان می توانند جایی را که بیشتر احساس راحتی می کنند انتخاب کنند. اگر نمی توانید یک نقطه داغ را در کنار لامپ گرما نگه دارید، میانگین دمای هوا 30 تا 31 درجه سانتی گراد (85 تا 88 درجه فارنهایت) پیشنهاد می شود. درجه حرارت باید 3 درجه سانتیگراد (5 درجه فارنهایت) در هفته کاهش یابد تا زمانی که دمای اتاق به 20 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) برسد. پس از شش هفتگی، دمای بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد (65 تا 70 درجه فارنهایت) مطلوب است.

برخی از جوجه کشی ها مقوای موجدار به ارتفاع 30 تا 45 سانتی متر (12 تا 18 اینچ) را می فروشند که می توان از آن برای راه اندازی یک جوجه کشی استفاده کرد که دایره ای را در اطراف لامپ گرما تشکیل می دهد. حلقه به محافظت از پرندگان در برابر فشار و انباشته شدن در گوشه ها کمک می کند. برای 300 عدد برای پرندگان، می توانید از حلقه ای به قطر 3 متر (10 اینچ) استفاده کنید.

قضاوت در مورد راحتی پرنده

رفتار و صداهای جوجه ها نشان دهنده سطح راحتی آنها خواهد بود. پرنده های راحت زیر لامپ دایره ای تشکیل می دهند و صداهای ملایم “چاپ” ایجاد می کنند. پرندگان سرد جمع می شوند و انباشته می شوند و صداهای تند ایجاد می کنند. اگر پرندگان بیش از حد گرم باشند، تا حد امکان از لامپ ها دور می شوند. اگر دما خیلی بالا باشد، برخی از پرندگان نفس نفس می زنند. پرندگان شما کارشان را بهتر از دماسنج انجام می دهند که به شما بگوید راحت هستند یا خیر. نمودارهای زیر نشان می دهد که چگونه پرندگان در صورت گرم یا سرد بودن، دور یا به سمت لامپ گرما حرکت می کنند.

جویدن اتاق گرم

برخی افراد انبارهای خود را با بخاری های فضایی یا لوله های آب گرم گرم می کنند. پرندگان بدون لامپ حرارتی یا اجاق پرورشی که به عنوان یک نقطه داغ عمل می کند، نمی توانند به سمت منبع گرما حرکت کنند یا از آن دور شوند تا دمای بدن خود را تنظیم کنند.

در نتیجه، قضاوت در مورد راحتی پرنده هنگام گرم کردن نوزاد در اتاق دشوارتر است. پرنده های راحت پهن می شوند و از قلم استفاده کامل می کنند. پرندگان سرد معمولاً در نزدیکی دیوارها جمع می شوند. پرندگان گرم نیز ممکن است در اطراف دیوارهای سرد و بیرونی جمع شوند. نفس نفس زدن نشانه استرس گرمایی است.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن