هر آنچه که باید در مورد تجهیزات مرغداری بدانید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انواع مختلفی از تجهیزات مرغداری موجود است که برای تولید مرغداری موثر مورد نیاز است. داشتن همه این تجهیزات به شما این امکان را می دهد که مزرعه خود را کارآمدتر اداره کنید.

پرورش طیور پرورش  انواع خاصی از پرندگان برای مصرف انسان است. جوجه ها، بوقلمون ها، اردک ها و غازها نمونه هایی از طیور هستند. این حیوانات برای گوشت و تخم مرغ بزرگ می شوند. مرغ ها رایج ترین پرنده تولید کننده گوشت و تخم مرغ هستند.
 جوجه های گوشتی آنهایی هستند که برای گوشتشان رشد می کنند. مرغ های تخمگذار، که گاهی اوقات به عنوان لایه ها شناخته می شوند، مرغ هایی هستند که برای تخم هایشان پرورش می یابند. برخی از نژادهای مرغ برای نمایش و مسابقه تولید می شوند.
تجهیزات مهم مورد استفاده در پرورش مرغ

تجهیزات مرغداری با کیفیت برای پرورش مرغ سالم و سایر پرندگان مورد نیاز است. سرمایه گذاری در  تجهیزات مرغداری  برای ایجاد یک تجارت مرغداری سودآور که قادر به تولید مداوم یک محصول با کیفیت بالا باشد، حیاتی است. آب را می توان با یک دیگ آب ساده یا یک خط لوله از یک سر خانه به سر دیگر رساند. دیگ آب باید به طور منظم تمیز شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

1. جوجه کشی:  دستگاه جوجه کشی قطعه ای از تجهیزاتی است که برای جوجه کشی مصنوعی تخم پرنده استفاده می شود. به طور کلی پرندگان طیور در شرایط طبیعی تخم می گذارند اما فقط می توانند تعداد محدودی تخم را نگهداری و جوجه ریزی کنند. بنابراین، اگر نیاز به جوجه کشی تعداد زیادی تخم دارید، باید از انکوباتور استفاده کنید.

2. سینی تخم مرغ:  این قطعه ماشینی است که برای بستن تخم مرغ ها استفاده می شود. این قطعه دستگاه سینی مانندی است که همانطور که از نامش پیداست تخم مرغ ها برای نمونه قرار می گیرند. مزایای استفاده از سینی تخم مرغ عبارتند از: محافظت در برابر شوک خارجی، حمل و نقل راحت، و واقعا مقرون به صرفه است.

3. هواکش مرغداری: فن  تهویه قطعه ای از تجهیزات است که برای تامین تهویه مطلوب در مرغداری استفاده می شود. همچنین قطعه ای از تجهیزاتی است که برای کاهش دمای مرغداری در هوای گرم استفاده می شود.

4. قفس مرغ تخمگذار:  یکی دیگر از تجهیزاتی که به پرندگان در تخمگذاری کمک می کند، لانه تخمگذاری است. یکی از مزایای این تجهیزات این است که تولید تخم مرغ را افزایش می دهد.

بیشتر بدانید: قیمت قفس مرغ تخمگذار

5. شستشوی تخم مرغ:  ماشین شستشوی تخم مرغ قطعه ای از ماشین آلات است که از پودری به نام پودر شستشوی تخم مرغ استفاده می کند. ماشین شستشوی تخم مرغ با آب پر می شود و سپس پودر شستشوی تخم مرغ پر می شود. برای تمیز کردن تخم مرغ ها قبل از تحویل استفاده می شود.

6. دانخوری:  دانخوری قطعه ای از تجهیزاتی است که برای تغذیه پرندگان استفاده می شود. معمولاً غذاهای مختلف در دانخوری قرار می گیرند و پرندگان مرغ از آنجا شروع به خوردن می کنند. فیدرهای ساخته شده از پلاستیک یا فلز معمولاً برای تغذیه جوجه ها استفاده می شود.

7. آبخوری:  آب را می توان با یک آبخوری کله قندی ساده پلاستیکی یا یک خط لوله از یک سر خانه به سر دیگر رساند. ظرف آب باید به طور منظم تمیز شود تا اطمینان حاصل شود که دیگر کار می کند.

8. جت هیتر مرغداری:  کنترل حرارت در پرورش مرغ بسیار مهم است. برای گرم کردن قفس مرغ، ممکن است از یک لامپ، بخاری یا سایر  تجهیزات گرمایشی  استفاده شود.

9.قفس حمل تخم مرغ: از لانه ها یا قفس های حمل تخم مرغ برای انتقال تخم ها از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. خطر شکستن تخم مرغ را در حین حمل و نقل برای اهداف بازاریابی کاهش می دهد.

10. دستگاه جوجه کشی:  دستگاه جوجه کشی قفس گرم شده ای است که برای پرورش مرغ محلی تازه متولد شده مانند جوجه، بوقلمون یا جوجه غاز استفاده می شود. به عبارت ساده، دستگاه های پرورش دهنده گرما و برق را برای جوجه ها فراهم می کنند.

 به طور خلاصه، ما ممکن است این دستگاه های فوق را در یک مرغداری به صورت زیر طبقه بندی کنیم:

  • تجهیزات آب
  • تجهیزات تغذیه
  • تجهیزات حمل تخم مرغ
  • تجهیزات واکسیناسیون
  • تجهیزات جوجه کشی
  • تجهیزات برودر
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن