قیمت انواع آبخوری دستی و دانخوری پره ای مرغداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت انواع آبخوری پره ای مرغداری بر اساس چه ویژگی های تعیین می گردد و آیا برای خرید عمده می توان از فروشگاه های اینترنتی استفاده کرد.
آبخوری و دانخوری پلاستیکی از جمله لوازم مرغداری مورد نیاز در پرورش دام و طیور می باشد و از آنها برای پرورش مرغ های گوشتی و تخمگذار در سالن های مرغداری استفاده  بعمل می آید.
انواع و اقسام مختلف آبخوری دستی و دانخوری پره ای برای فروش در خدمت مشتریان قرار می گیرند این نمونه یکی از پر فروش ترین انواع مرغداری هستند که از جنس های مختلف چون جنس پلاستیک تولید می شوند.
انواع آبخوری پره ای مرغداری را وقتی می خواهیم خریداری کنیم با رنج قیمتی متفاوتی مواجه هستیم که مشتری می تواند بنا به نظر خود آن ها را خریداری نماید.

انواع آبخوری دستی و دانخوری پره ای مرغداری

ازاین نوع آبخوری , دانخوریها زمانی استفاده می شود که سالن های پرورش طیور به صورت سنتی اداره می شود.

انواع آبخوری دستی

آبخوری های دستی به دو دسته آبخوری های کله قندی و آبخوری های ناودانی تقسیم می شوند.

  • آبخوری کله قندی: آبخوری های کله قندی عموما از جنس پلاستیک بوده و بسته به مکان مورد استفاده طول عمری بین 3 تا 5 سال دارد انواع آبخوری های کله قندی به نوع ظرفیت و حجم آن بستگی دارد که حداقل ظرفیت آن از 1/5 لیتر شروع شده و تا 5 لیتر وجود دارد.
  • آبخوری سطلی نیپل: اینبخوری  نوع آبخوری نوع دستی آبخوری های نیپل محسوب می شود و از جنس پلاستیک ساخته می شود و با قرار گیری نوک پستانک در پایین سطل یا در جداره های مجاور مرغ پس از نوک زدن به آن اب مورد نظر خود را می نوشد

 

  • آبخوری فلزی : این نوع آبخوری ها از جنس ورق های گالوانیزه است و بسته به مکان استفاده بین 5 تا 10 سال عمر می کند و برای مناطق مرطوب توسیه نمی شود

انواع دانخوری دستی

1-ناودانی : مدل ظاهری آن ها به شکل U است و عرض و عمق این دانخوری ها بسته به نوع پرنده ها مختلف است که معمولا برای مرغ ها در ابعاد 10 سانتی متر و جوجه ها 5 سانتی متر ساخته شده است.جنس این دانخوری ها مختلف است و از آلومینیوم، آهن سفید ویا پلاستیک ساخته می شوند.

2-دانخوری بشقابی: این نوع آبخوری ها نیز در سالن های پرورشی سنتی انجام می گردد که خود این مدل های بشقابی به دو گونه کله قندی و دائمی تقسیم می شود.

دانخوری پره ای: از این مدل  دانخوری عموما در سالن هان پرورش طیور نیم حرفه ای استفاده می شود و کار آن به این صورت می باشد که دان را به کمک سطل در قسمت فوقانی آن می ریزند و وقتی که پرنده ها از این دان ها تغدیه می کنند به طور خودکار به سینی های پایینی سرازیر شده و سینی ها پر از دان می شوند.به همین دلیل هیچ وقت سینی ها خالی از دان نشده و خودکار سینی ها پر از دان می شوند.

آبخوری دستی یا کله قندی چیست ؟

آبخوری کله قندی به دلیل شکل منحصر به فردی که دارد به این صورت نام گذاری شده است. این مدل دارای یک سطل استوانه ای به شکل کله قند و یک بشقاب(کفی مانند) برای زیر این استوانه تعبیه شده است.

استفاده ازاین نوع آبخوری معمولا به جوجه های جوان بر می گردد که عملیات کنترل آن برعهده کارگران می باشد که وظایفی از قبیل پر و خالی کردن آب، شستشو و ضدعفونی کردن این آبخوری ها می باشد تا سلامت جوجه ها به خطر نیفتد.

برای اینکه این عمل به بهترین نحو ممکن انجام گیرد باید این آبخوری ها را اطراف حصار و مادر مصنوعی قرار دهیم. این نوع آبخوری ها ظرفیت های مختلفی دارند که حداقل ظرفیت آن از 1/5 لیتر و حداکثر آن به 5 لیتر تعلق می گیرد

ولی باید به این نکته توجه داشت که مدیریت و کنترل آبخوری های کوچک با تعداد بالاتر راحتر از آبخوری های بزرگ با تعداد کمتری است. حالا می خواهیم به چند ویژگی های آین آبخوری ها اشاره کنیم :

1- راه اندازی آبخوری های دستی هزینه های کمتری به دنبال دارد.

2- ازاین آبخوری ها برای نوشاندن واکسن ها به طیور نیز استفاده می شود.

3- در برابر حرارت و ضربه  استقامت بالایی دارد.

4- برای هر 1000 جوجه باید تعداد 6 تا ازاین آبخوری ها تهیه کرد.

5- فاصله کفی به گونه ای در نظر گرفته شده که جوجه ها به راحتی بتوانند آب مورد نیاز خود را مصرف کنند.

انواع آبخوری دستی یا کله قندی

 

دانخوری پره ای مرغداری چیست‌ ؟

معمولا دانخوری پره ای در بین پرورش دهندگان مرغ و طیور به صورت سنتی کاربرد دارد و از این محصول عموما در سالن های پرورش نیمه صنعتی و آماتور استفاده می شود.

کار آن بدین صورت است که دان ها با سطلی در قسمت بالای آن ریخته می شوند و همزمان وقتی جوجه های در سالن از آن استفاده می کنند دان ها به سینی پایینی تر ریخته می شوند به همین دلیل است که هیچ وقت امکان خالی شدن سینی ها وجود ندارد و به صورت خودکار سینی ها پر از دان خواهند شد.

قیمت آبخوری دستی و دانخوری پره ای مرغداری

شما می توانید برای یافتن مشخصات محصولات مورد نظر خود اعم از قیمت های آن ها بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها  با مراجعه به سایت های تولید کنندگان معتبر مانند صنعت مرغ، مرغ کده و… هر گونه اطلاعات که لازم دارید را کسب کنید.

قیمت های آبخوری های مورد نظر با توجه به مدل ها و انواع مختلفی که وجود دارند متفاوت هستند.

خرید آبخوری دستی و دانخوری پره ای مرغداری

برای خرید هر مدل از آبخوری ها و دانخوری های صنعت پرورش طیور می توان هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری در میان سایت ها و فروشگاه های عرضه کننده محصولات مرغداری جستجو کرد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن