یک مرغ در روز چند تخم می گذارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تخمک چگونه تشکیل می شود؟

از نظر فیزیولوژیکی، تخمگذاری به زمان نیاز دارد. تخمک ها مانند انسان ها از تخمدان شروع می شوند. در طی تخمک گذاری، یک زرده به داخل مجرای تخمک رها می شود.

زرده از طریق مجرای تخمک حرکت می کند، جایی که بارور می شود (در صورت وجود خروس) و سفیده تخم مرغ (یا آلبومین ) رسوب می کند.

همانطور که تخم مرغ به داخل رحم حرکت می کند، زرده در پوسته محصور می شود، پوسته رنگی می شود و شکوفه می چسبد. سپس تخم از طریق رحم ادامه می یابد تا گذاشته شود. کل این فرآیند 24-26 ساعت طول می کشد.

یک تخم مرغ در روز

این یک سوء تفاهم رایج است که مرغ در روز، هر روز یک تخم می گذارد، حتی اگر یک تخم 24-26 طول می کشد تا تخم گذاری شود، همیشه بلافاصله پس از تخم گذاری یک چرخه جدید شروع نمی شود.

از آنجایی که دستگاه تناسلی مرغ به قرار گرفتن در معرض نور حساس است، در نهایت مرغ در یک روز خیلی دیر می‌خوابد تا بدنش شروع به تشکیل یک تخم جدید کند. سپس مرغ قبل از تخمگذاری مجدد یک روز یا بیشتر از آن می گذرد.

دو تخم مرغ یا بیشتر در روز؟

جوجه ها گاهی اوقات دو زرده را همزمان آزاد می کنند، این بیشتر در مورد مرغ های جوانی که در حال بلوغ هستند یا نشانه ای از تغذیه بیش از حد پرنده است، دیده می شود.

اغلب، این دو زرده در یک تخم مرغ دوتایی ایجاد می شوند، با این حال، یک مرغ ممکن است در یک روز دو تخم بگذارد.

مطالب مرتبط: دانخوری وآبخوری مرغ

یکی از پر سود ترین مشاغل پرورش مرغ خانگی محلی گوشتی و تخمگذار محلی بنابراین، یک جوجه به طور بالقوه می تواند دو تخم در روز بگذارد، اما نه بیشتر.

سه تخم مرغ در روز

اگر از یک مرغ سه تخم مرغ پیدا کردید، باید بررسی کنید، ممکن است یک «خروس» داشته باشید که در واقع یک مرغ است، یکی از اعضای خانواده با شما شوخی می‌کند، شاید روز قبل فراموش کرده‌اید که تخم‌ها را جمع‌آوری کنید یا یکی را فراموش کرده‌اید، یا شاید مرغ شما بعد از اینکه آنها را جمع‌آوری کردید، تخم‌گذاری کرده است. دو تخم مرغ از یک مرغ نادر است، سه عدد ممکن نیست.

تغییرات در تخمگذار

گاهی اوقات جوجه ها در الگوی تخمگذاری خود تغییر می کنند. هفته گذشته شما روزانه 14 تخم مرغ می گرفتید و این هفته 2 عدد. اما چرا؟!

کاهش تولید تخم مرغ در زمستان

بیشتر جوجه ها در زمستان تخمگذاری را متوقف می کنند یا به میزان قابل توجهی کاهش می یابند، با کوتاه شدن روزها، کمبود نور خورشید باعث کاهش سطح هورمون او می شود و تولید تخمک به میزان قابل توجهی کند می شود. توضیح کاملی درباره اینکه چرا مرغ ها در زمستان تخم های کمتری می گذارند و راه حل های ممکن در اینجا موجود است .

مطالب مرتبط: هیتر مرغداری کوچک

تنوع نژادی

برخی از نژادها به عنوان لایه های بهتر از بقیه شناخته شده اند، با نگاهی به  نژادهایی مانند لنگهورن سفید تقریباً 250-300 تخم در سال یا تقریباً 5 تخم در هفته می گذارند.

یک مرغ در روز چند تخم می تواند بگذارد؟

یک مرغ در روز چند تخم می تواند بگذارد؟

در اکثر موارد، جوجه‌هایی که در فروشگاه‌های خوراک‌فروشی فروخته می‌شوند، از نژادهای تخم‌گذار خوب یا بسیار خوب هستند

بنابراین، احتمالاً می توان فرض کرد که در 2 سال اول، حدود 5 تخم در هفته از هر پرنده دریافت خواهید کرد. وقتی تصمیم می گیرید با چند جوجه شروع کنید، من همیشه توصیه می کنم چند جوجه بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید بخرید. به این ترتیب، اگر یک یا دو نفر را از دست بدهید، یا شاید آنها در نهایت خروس شوند، همچنان مرغ زیادی خواهید داشت. و هیچ کس هرگز از تخم مرغ های زیاد شکایت نکرد!

سن

عوامل دیگری مانند سن در تعداد تخم‌هایی که در یک روز جمع‌آوری می‌کنید نقش دارند. دو سال اول زندگی مرغ پربارترین اوست. پس از این، تولید تخم او هر سال کاهش می یابد.

کمبود پروتئین

از آنجایی که تخم‌ها از پروتئین ساخته شده‌اند، پرنده‌ای که پروتئین نداشته باشد، تخم‌های کمتری می‌گذارد. یک بار در سن 20 هفتگی، دان مرغ تخمگذار باید با خوراک پروتئین 15-18 درصد تغذیه شوند . هر چیزی کمتر از این برای تولید تخم مرغ مفید نیست.

رفتارهای خیلی زیاد

ارائه غذای زیاد به پرنده، مانند دانه های خراشیده و تکه های سفره، مصرف پروتئین روزانه پرندگان را کاهش می دهد. این خوراکی ها مانند سیب زمینی سرخ کرده هستند و پرندگان روی آن پر می شوند. از آنجایی که آنها سیر هستند، به اندازه کافی از خوراک لایه غنی از پروتئین خود را نمی خورند، بنابراین مصرف پروتئین روزانه آنها کاهش می یابد.

پوست اندازی

پوست اندازی یک فرآیند سالانه است که در آن پرندگان به طور سیستماتیک پرهای خود را با انداختن پرهای قدیمی و رشد پرهای جدید جایگزین می کنند. این اغلب در پاییز اتفاق می افتد.

اکثر پرندگان اولین سقوط خود را پوست اندازی نمی کنند – اگرچه برخی این کار را انجام می دهند.

روند رشد پرهای جدید برای بدن پرندگان بسیار استرس زا است و به پروتئین زیادی نیاز دارد (پرها از کراتین ساخته شده اند که یک پروتئین است).

پرندگان بیمار، آسیب دیده و تحت استرس

پرندگان آسیب دیده و ناخوشایند در حالی که بدن آنها بر تلاش های بهبودی متمرکز است، حداکثر تولید تخم را نخواهند داشت.

پرندگان مبتلا به انگل، بیماری یا استرس نیز تخم های کمتری می گذارند. برخی از علل رایج استرس عبارتند از: آزار شکارچیان، دمای بیش از حد گرم یا سرد (45 تا 85 درجه فارنهایت بهینه است)، جفت گیری بیش از حد توسط خروس، آزار و اذیت شدن توسط پرندگان دیگر، پوست اندازی، و انتقال به یک گله یا گله جدید.

مطالب مرتبط: تجهیزات مرغداری خانگی

نتیجه

تشکیل یک تخم از نظر فیزیکی بیش از یک روز طول می کشد، بنابراین بهترین نژادهای تخمگذار می توانند حدود 5-6 تخم در هفته بگذارند.

ممکن است بشنوید که دیگران ادعا می‌کنند جوجه‌هایشان روزی دو تخم می‌گذارند، اما این کاملاً غیر معمول است.

سوالات متداول

آیا مرغ می تواند روزی دو تخم بگذارد؟

آره! یک جوجه می تواند روزی دو تخم بگذارد، با این حال غیر معمول است.

یک مرغ در هفته چند تخم می گذارد؟

اکثر جوجه ها در هفته 5-6 تخم می گذارند. با این حال این تعداد می تواند بر اساس نژاد، سن و تغییرات فصلی متفاوت باشد.

آیا مرغ می تواند در یک روز 3 تخم بگذارد؟

خیر، یک جوجه نمی تواند بیش از دو تخم در یک روز بگذارد.

مرغ ها چه ساعتی از روز تخم می گذارند؟

جوجه ها در تمام طول روز تخم می گذارند، اما اغلب در صبح یا اوایل بعد از ظهر.

آیا جوجه ها در شب تخم می گذارند؟

نه، جوجه ها شب ها تخم نمی گذارند.

چگونه می توانم جوجه هایم را وادار به تخم گذاری بیشتر کنم؟

شما می توانید با اطمینان از برآورده شدن نیازهای غذایی جوجه ها و عاری از استرس، آنها را وادار به تخم گذاری بیشتر کنید. عوامل زیادی مانند سن، فصل، نژاد، مصرف پروتئین، بیماری و استرس منجر به کاهش تولید تخم می شوند.
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن